Uitgelicht project

Relatie in beeld… Sigma Coatings

Regelmatig gaan wij in gesprek met een relatie, leverancier of een klant om meer over de achtergronden van onze samenwerking te weten te komen. Deze keer gingen we in gesprek met Rocco van Dick van Sigma Coatings

‘Contact is er omdat het nodig is, maar ook omdat het leuk is!’

Enthousiast tovert Rocco van Dick zijn smartphone tevoorschijn en toont een prachtig filmpje dat hij maakte tijdens een zeiltocht met relaties. Van Doorn en relaties vormen de bemanning. Het weer is mooi, de sfeer is goed. Het zegt veel over de relatie tussen verfleverancier en schildersbedrijf.

Klik

Rocco van Dick is al meer dan 12 jaar actief als accountmanager bij Sigma. Hij kwam al snel in contact met Van Doorn en dat klikte. “En dat is het altijd blijven doen. De goede relatie is er een die op alle niveaus geldt. Ik heb contact met veel mensen binnen het bedrijf. Het begon met John en nu heb ik eigenlijk dagelijks wel contact. Met Jaap, John, Kees of Johan of met een schilder die ik op een werk spreek.”

Contact

Het is ook weer niet zo dat Van Dick acht keer per jaar bij Johan van Doorn op kantoor komt om te praten of om de relatie te bevestigen. En daar is hij blij mee. “Gelukkig werkt Johan niet zo, en werkt het hele bedrijf niet zo. Het contact is er niet voor de vorm. Het contact is er omdat het nodig is en natuurlijk ook omdat het leuk is, zoals tijdens een dagje uit met onze klanten.”

Loyaal en warm

De manier waarop het bedrijf werkt, spreekt Van Dick zeer aan. “Van Doorn hecht aan goede relaties. Veel meer dan aan het pronken met een grote klant. Van Doorn onderscheidt zich van andere bedrijven door niet per se de grootste klanten te willen hebben, maar relaties te koesteren waar mooi en goed werk kan worden geleverd en waarmee een lange en goede relatie kan worden opgebouwd. Daar kom je ook nog eens terug. Oftewel, een bedrijf dat veel met een vaste klantenkring werkt. Loyaal en warm.”

Wij trekken samen op

“Van Doorn is in staat om een vast klantenkring te behouden. Dat zegt alles over het bedrijf. De manier waarop het bedrijf met zijn klanten omgaat is van hoog tot laag in het bedrijf goed geregeld. Als er een keer iets mis is, of fout gegaan is op een werk, dan wordt dit altijd naar behoren opgelost. We zijn er met zijn drieën bij: verf, schilder en opdrachtgever. Dan moeten we er ook met zijn allen wat van vinden. Zo trekken wij samen op en zo komen wij er altijd uit. Zowel met Van Doorn als met de klant.”

Tekst en foto’s: Thijs-Jan Lanning